İki Sayfa, Pazarlama Satış
Pazarlama satış
tanımı, farklı olmasına rağmen ikisi de müşteri, ürün odaklıdır; müşteri,
hizmet ve para merkezlidir. Bu zincirleme bir tepkimedir.
Pazarlama, Satış bir
sitem halinde takım çalışması yaparak gelişir. Bu takım çalışmasının
bileşenleri vardır. Bunlar. İnsan, reklam, para, müşteri, hizmettir. Kaliteli
ürün pazarlamak, satmak hatta hizmet sunmak, müşteri kazanmanın en önemli
yoludur.
Trendler eğilimler de
önemli bir konu. Piyasada ne? nasıl? Ne şekilde gitmekte; pazarlanmakta ve
satılmakta? Bu trendler neler? Mesela moda sektörü. Geçen senenin moda trendi
ile bu senenin moda trendi arasında farklar var; ilkbahar yaz, sonbahar kış
trendleri. Her ürünün farklı farklı trendleri mevcut.
Kalite kontrol,
kalitenin pazarlanması satışı bir anlamda markalaşmaya giden yoldur. Burada
farklılaştırılmış kalite pazarlaması, farklılaştırılmış satış ortaya çıkar
bunun sonucu da kar ve müşteri memnuniyeti demektir.
Pazarlama ve satışta,
bilginin rolü. Bu noktada bilgi sistem mekanizmaları ortaya çıkar. Nedir bu
bilgi sistem mekanizmaları? Güven, Fiyat, Piyasa, İşleyiş.
Gelelim İki Sayfa, Pazarlama Satışa
·
Herşeyden
önce; sözün, davranışın, iletişimin pazarlanması ve satışı vardır.
·
Kar elde
edip, müşteri memnuniyeti sağlanması noktasında pazarlama ve satış önemlidir.
·
Satılan
ürünün pazarlama ve satış özellikleri biliniyorsa, pazarlama satış gerçekleşir.
·
Yapılmayanı
yapmak, fark edilebilirliği arttırmak(ürüne hizmete dikkat çekmek) pazarlama
satışın bir özelliğidir.
·
Bir
sonraki müşteri diyebilmek o müşteriye kalite standartının en yükseğini
sağlamak noktasında pazarlama satış vardır.
·
İç ve dış
merkezli, müşteri ürünün hizmetini satışını organize edebilmek pazarlama satışa
hakim olmaktır.
·
Piyasadaki
rekabet, bu bilgi ve deneyimle pazarlanır satılır.
Erdem
Balcı
Eline saglik çok güzel.bir yazı
YanıtlaSilBisiklet çekilişle veriliyor sanırım.
YanıtlaSil