Sade Okuma Kulübü ve Kitap Değerlendirmesi

 Bugün bambaşka bir konudan bahsedeceğim. Bundan 1-2 ay önce bir arayış içerisine girdim kendimi daha fazla nasıl geliştiririm ve nasıl açılırım diye. Derken bir kulüp ile tanıştım. Bu sadeokuma isminde bir kulüptü.

Gelin bu sadeokuma kulübünü hep birlikte tanıyalım.




Sade Okuma

Tanışmam aldığım ve okuduğum Oksijen gazetesindeki manşet ile oldu. ’’Kayserili Sade Okuma Kulübü’’. Dedim okuma adına güzel bir eylem. Hemen internetten araştırdım ve sitesini buldum, (http://sadeokuma.com/index.html) üye oldum. Üyelik süreci çok basit herhangibir ücret talep edilmiyor verdiğim linkten üye olabilirsiniz siteyi inceleyebilirsiniz. Instagram adresi de mevcut buradan bu güzel platformun kurucusu değerli Gurbet Türkmen ile tanıştım.



Sadeokuma kulübünde her ay 1 veya 2 kitap okunmak değerlendirmek tartışılmak üzere karar veriliyor. Kitaplar toplantı yapılmak suretiyle okunup değerlendirilip tartışılıyor. Kulübe üye insanlar her yaştan ve meslek grubundan; akademisyen, öğretmen, kamucu, yazar, doktor, mühendis, hakim gibi.

Sadeokuma kulübünü benim değerlendirmeme gelince:

Kayseri’de okuma, eleştirme, kültür, değer, bakış açısı bakımından bir nefes alma oksijeni doya doya solumadır. Toplantıda okunan kitaplar hakkında yapılan değerlendirme ve beyin fırtınalarını hem geçmiş hem de gelecek arasında bir köprü olarak görüyorum. Çarpışan felsefi ve bilge kişilerin bilgi dolu yorumları ayrı bir keyif veriyor insana. Sadeokuma grubunda dikkatimi çeken başka nokta ise okunan tartışılan kitapların geçmiş ve güncel olması. Ayrıca yapılan yorumların özgün bilgi paylaşımını içermesi.

Şimdiye kadar okunan bazı kitap ve yazarlar

İza’nın Şarkısı/Magda Szabo

Kuran, İncil ve Tevratın Sümerdeki Kökeni/Muazzez İlmiye Çığ

Sefiller/Victor Hugo

Olağanüstü Bir Gece/Stefan Zweig

Aylak Adam/Yusuf Atılgan

Fareler ve İnsanlar/Join Stenbeck

İnsan Nedir?/Mark Twain

Kurtlarla Koşan Kadınlar/Clarissa Pestes

Kaplumbağalar/Fakir Baykurt

Platon/Devlet

Subay ve Casus/Robert Harris

Erdem Balcı

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Satış Cümleleri

Köy Enstitüleri ve Kayseri Pazarören

Sıcak Bölgede Yazılar