Kayıtlar

Satışın Kriminal İzi

Bir ürünün bir hizmetin para karşılığı karşı tarafa reklam yoluyla etkili pazarlama ile stratejik taktiklerle el değiştirmesi satıştır. Satışı gerçekleştiren satış sorumlusu ürünü veya hizmet alan ise müşteridir. Anlık döngü ve unsurları vardır bu devamlı işler: ürün hizmet, satıcı, müşteri, arz-talep, para, pazar, pazarlama-reklam-satış. Bu anlık döngü ve unsurlarını da etkileyen unsurlar söz konusudur: satış yapılan ülkenin ekonomik ve siyasi durumu, pazar piyasasındaki konumu, müşteri kitlesi, ulusal veya uluslararası kar hacmi, pazarlama-reklam-satış araçlarını ne şekilde kullandığı. Bir ürünü bir hizmeti satış öncesinde ve satış sonrasında iyi kriminalize etmek gerekir. Kriminalden kastım satış anında ele geçen sıcak paranın ipucunu yakalayıp sonrasında müşteriye devamını kat kat sağlamaktır. Her satış mutlaka iyi veya kötü bir kriminal ticari iz bırakır önemli olan bu izi takip etmek bulmak değil farklı tekniklerle satışta iz yapmak satışı arttırmaktır. 21.yüzy

Matbaa Kokusu

Elimize, masamıza, kitaplığımıza, stantlara gelir kimi zaman. Okumanın anlamı bilginin tadı onunla çıkar. Baskıdan gelen emeğin kokusu işlenmiş bilginin ulaşması matbaa kokusu. Her baskıda sayfada ayrı bir tat ayrı bir işleniş. Ben özellikle bunu aldığım gazetede ve kitapta hissettim, hissediyorum. İlkokuldan üniversite araştırma yayınlarında bunu yaşadım. Okurken zevkle okuyordum hala da öyle. Okuma alışkanlığının kazanılmasında, öğrenme bilgi paylaşımında yayılmasında psikolojik ve görsel etkisi olduğunu bunun geniş yelpazelerde değerlendirilmesi gerektiğini sizlere yazıyorum. Matbaa kokusu derken oluşumu verilen emeği göz ardı etmemek gerekir bunu da belirtmek istiyorum. Matbaa kokusu demek okumaya geleceğe giden yol demektir. Hele grafik tasarımda emeğin araştırmanın yaratıcılığın buram buram kokusu çıkar estetik ve görselle buluşur karşımıza çıkar. Matbaa kokusu felsefedir, yaratıcılıktır, eserdir, estetiktir. Erdem Balcı

İnsan, Tek Başına Ekip Kurabilir;Takım Çalışması Yapar

Resim
Şimdi bu nereden çıktı? İnsanlar normalde birden fazla işi takım ekip çalışmasıyla iş paylaşımı ile işlerini yürütürler. Fakat ekip çalışması takım çalışması dışında da insan tek başına ekip çalışması kurabilir, yaratabilir, yürütebilir. İnsan günümüz iş hayatında gerek özel sektör gerekse devlet sektöründe zorlu şartlar altında çalışmaktadır. 21.yüzyılın değişen ulusal uluslararası çevre konjonktürü bunu mecburi hale getirmiştir. İşte bu değişen koşullarda insan; bilgi, strateji, hedef-amaç-sonuç, izlenebilme-izleyebilme ile tek başına ekip içinde ekip, ekip dışında ekip kurabilir. İnsanın Tek Başına Ulusal ve Uluslararası Çevre Konjonktüründe Ekip Kurabilmesinin Şartları *Bilgi Bilginin kendisi ve kaynağı, kullanım düzeyi, kullanım alanı, net olmalıdır. *Strateji Ulusal uluslararası izlenilen, atılan adımları takip etmeli, etkili çok yönlü stratejiler plan program projeler konjonktüre göre sonuç alacak şekilde belirlenmeli. *Hedef-Ama