Kayıtlar

Kitapçı ve Kitap Alırken Nelere Dikkat edilir?

Resim
İlk olarak kitapçı veya sahaf, x kitapevi tabelası çeker ve bizi karşılayan ilgili sorumlu. Daha sonra o raflarda dizilmiş bulunan kitaplar bizi karşılar. O koku var ya matbaa kokusu veya kitap kokusu bambaşkadır bizi alır götürür. Her bir kitap ayrı bir eserdir, ayrı bir değerdir yazarı ve okuyucusu için. Derin sorumluluk içerir yazarda okuyucuya karşı. Yazar ve eserleri Sebepleri, amaçları, sonuçları ile okuyucu karşısındadır. Kitap alırken nelere dikkat edilir? *Kitap kapağı(Ön-Arka(Bilgilendirme)) *Basım yılı *Görsel olup olmadığı *Kaç punto ile yazıldığı(Punto büyüklüğü) *İçindekiler kısmı(detaylı mı? değil mi?)  *Yazım ve baskı hatası olup olmadığı *Aradığınız kitap özelliğinin satıl alacağınız kitap bulunması *İçerik kısmı *Fiyat ve kitap bilgisi *Ne tür kitap aradığınız *Yazar ve yazar bilgisi *Kitap eleştiri ve yorumları *Güncellik Buraya kadar olan kısım kitap ile ilgili idi.   Bir de kitapçı ile

Aykırı Röportaj

Resim
Söz bizimmiş gibi herşeyi söylemeyi düşünürüz, başlarız konuşmaya millet bizi dinliyor edasıyla.   başladık mı mikrofona konuşmaya A’dan Z’ye konuşma ihtiyacı hissederiz. Ne söylemek istersin denildiğinde işte ben şunu şunu söylemek istiyorum diye. Her insan farklı ya da aynı düşünceleri söylemek istediklerini konuşma ifade etme özgürlüğü ile dile getirir. Benim düşüncem de söylemim de dile getirilsin, ben de konuşayım, benim düşüncem de tartışılsın veya ben de farklı bir şey söyleyim düşüncesi vardır. Farklılıklar benzerlikler aynı zamanda aykırı röportajı besler. Her bir benzerlik ya ad farklılık bir ütopyadır bir beyin fırtınasına yol açar. Aykırı röportajda ispat yükümlü cümleler kırılgan fay hatlarındaki enerjiyi boşaltır. Bu enerji her bir aykırı röportaj da sinerji doğurur. Aykırı röportaj aslında röportaj yapılan konu hakkında bir keşfe çıkmadır.   Erdem Balcı

Gerçek Sahne

Resim
Bazen öyle olaylar ve olgular vardır ki bunların gerçekliklerini sorgularız. Bu olay ve olgular kimi zaman dönüm noktamızdır kimi zaman acı gerçekle karşı karşıya kaldığımız zamandır. Kimi zaman gerçekler sürprizler içerir. Bunun felsefesi var mıdır bilmiyorum olmalı mı? Evet. Gerçekliğin gerçek sahnenin felsefesi sahnelendiğinde ortaya çıkar. Sahne gerçeklerindir. Acı, tatlı, iyi, kötü, mucizevi. Gerçek sahnen yaşananları ve yaşanıyor olanları tasvir eder. İnsan açısından gerçek sahnenin özü; nefes alıyor olmak, bir ritim olarak yaşamaktır. Bir hikaye bir roman bir oyun gibi ama tek fark yaşananların ve yaşanıyor olanların gerçek sahnede perdelenmesi. Görmek, duymak, hissetmek, dokunmak, tatmak gerçek sahnenin ayrı ayrı bir felsefesidir. Her insan farklı bir perdenin farklı bir gerçek sahnesinde yer alır. Gerçek sahnenin senaryosu ,gerçek sahne felsefesi tarafından yazılıp oynanır yaşanır. TV’de veya sinemada tiyatrodaki gibi izlenmez kişiseldir içinde yaşa

Aksiyon Cümleler

Resim
İspat yükümlü cümleler, kırılgan fay hatlarındaki enerjiyi boşaltır. Sözlerin öngörüsel kırılma noktası cümle içerisindeki kullanımıdır. Kelimelerin frekansı ütopik jeneratör akıl ile kurulur. Ajan harfler ;coğrafya sözcüklere, kurumsal cümlelere dönüşür. Kelimelerin yörüngesi sarmal cümleler ile harmoni olarak karşımıza çıkar. Gönüldeki fay hattı kalpten geçiyorsa laboratuvar aştır . Senaryo aksiyon ve yeni dünya düzeni ise; sistemsel proje harita demektir. Bir ütopya yaratmak zordur ama ütopyanın işlemesi varlığını sürdürmesi ise felsefe ile mümkündür. Tarihsel savaş ve barış her zaman yeni bir gerçek senaryodur yazılır çizilir oynanır. Dünyada haritada dikkat çeken iki unsur vardır: Jeopolitik felsefe, Jeostratejik savaş ve barış. Mekanizma: kapitalizm, küresel yeni dünya düzeni: güç   dengesi, sistem, istihbarat. Yeni dünya düzeninde dijital operasyonlar, küresel rekabet ile savaş ortamı doğurmaktadır. Yeni dünya düzeninde ko