Kayıtlar

Görsel Tasarımların Marka Güveni Sağlanmasında Katkıları

Resim
  Yepyeni bir konu ile beraberiz. Bu ay Görsel Tasarımların Marka Güveni Sağlanmasında Katkılarını ele alacağız. İlk önce tasarı nedir? Görsel tasarım nedir? Bunlara bir bakalım. TDK’da tasarım : zihinde canlandırılan biçim, tasavvur; ’’İmgeleme dayanan duyusal tasarımlar, şiirin başlıca malzemesi ‘’ Selahattin Hilav. Bir sanat eserinin bir yapının veya teknik ürünün ilk taslağı, tasar çizim, dizayn; Kentsel Tasarım, Çevre Tasarımı. Bir araştırma sürecinin çeşitli dönemlerinde izlenecek yol ve işlemleri tasarlayan çerçeve, tasar, çizer, dizayn. Felsefe: Daha önce algılanmış olan bir nesne veya olayın bilinçte sonradan çıkan kopyası. Vuub.net/görsel-tasarım-nedir/ ise tasarımı şöyle tanımlamaktadır: Görsel tasarım; Görsel(Grafik Tasarım) yaratıcı bir süreçtir ve çoğunlukla müşteri ve tasarımcı arasında gelişen, baskı ve tüm tasarım süreçlerinin bir arada yürütüldüğü süreçleri (yürüten) sanatçıya verilen ad olarak tanımlanabilir. Bir markanın kurumsal olup olmaması, vizyon ve misyonuna

Kitap Satan Yerde Kitap Danışmanı Olması

Resim
Kitap okumak bilgi dağarcığımızı yenilemektir. Okumak, merak etmeyi öğrenmeyi araştırmayı sağlar. Aynı zamanda her kitap bir okuma deneyimidir. Bir kitapçıya veya sahafa gittiğimizde o raflarda matbaa kokulu kitaplar yer alır, okuyucusu karşılar. Okuyucusu için her kitap ayrı bir eser ve değerdir. Kitaplar yol gösterici ve aydınlatıcıdır. Kitaplar her sayfasında bir merak bir macera bir bilgi vardır. Bu, kitabı inceledikçe ve okudukça ortaya çıkar. Özenle seçilmiş sihirli cümleler bütünlüğü bozmamış akıcılığı ortaya çıkarmıştır kitaplarda. Her bir kitap ayrı bir emek ürünü olan sahibi tarafından oluşturulan bilgi dağarcığıdır. Kitap, okur, yazar muhteşem bir üçlüdür. Anlatım açısından ve kitabı alırken bunlar dikkate alınır. Evet bir kitabı veya birden fazla kitabı okumak için alırken; kitap satan yerlerde bir ‘’Kitap Danışmanı’’ olması gerektiğini düşünüyorum. Bunu da bugün fark ettim bir kitapsever alıcı bir kitapçıda Felsefe alanına yönelik kitapları o kadar açıkladı ki dedim bir ki

Farklı Bir Yeni Dünya Düzeni

Resim
  21.yüzyılda değişen dünya, sınırları, ülke konseptleri, iç ve dış siyaset, ekonomi, istihbarat, coğrafya ve paradigma. Değişmeyen neredeyse hiçbirşey yok gibi. Değişim baş döndürücü bir şekilde gerçekleşiyor. Değişen koşullarla birlikte İnovasyon, Konjonktür de kendini yeniliyor. Zaman ilerledikçe değişim adına bir şeyler oluyor. Bu yeni bir tasarım, misyon ve vizyon ayrıca küresel rekabet. Değişen ve küreselleşen dünyada,   sınır hatları savaş ve barış gibi kavramlar neden amaç sonuç konusunda sorgulanıyor. Yeni strateji program ve politikalar üretiliyor. Üretilen fikirlerin, kültürlerin bütünleşme sisteminde pazarlanabilir olması ve uluslararası ilişkiler ağı yeni denklemler oluşturuyor.   Öngörü ve çıkarımlar, ütopyayı komplo teorilerini dillendiriyor. Yeni gelecek, yeni yaşam düzeni felsefesini hiyerarşik bir düzene koyuyor yeni denklem ve sonuçlarla birlikte. Burada baş etkenler ise: bilgi, deneyim, analiz ve uygulama oluyor. Yeni dünya devlet düzeninde aslında ütopik devlet

Sade Okuma Kulübü ve Kitap Değerlendirmesi

Resim
 Bugün bambaşka bir konudan bahsedeceğim. Bundan 1-2 ay önce bir arayış içerisine girdim kendimi daha fazla nasıl geliştiririm ve nasıl açılırım diye. Derken bir kulüp ile tanıştım. Bu sadeokuma isminde bir kulüptü. Gelin bu sadeokuma kulübünü hep birlikte tanıyalım. Sade Okuma Tanışmam aldığım ve okuduğum Oksijen gazetesindeki manşet ile oldu. ’’Kayserili Sade Okuma Kulübü’’. Dedim okuma adına güzel bir eylem. Hemen internetten araştırdım ve sitesini buldum, ( http://sadeokuma.com/index.html ) üye oldum. Üyelik süreci çok basit herhangibir ücret talep edilmiyor verdiğim linkten üye olabilirsiniz siteyi inceleyebilirsiniz. Instagram adresi de mevcut buradan bu güzel platformun kurucusu değerli Gurbet Türkmen ile tanıştım. Sadeokuma kulübünde her ay 1 veya 2 kitap okunmak değerlendirmek tartışılmak üzere karar veriliyor. Kitaplar toplantı yapılmak suretiyle okunup değerlendirilip tartışılıyor. Kulübe üye insanlar her yaştan ve meslek grubundan; akademisyen, öğretmen, kamucu, yazar,

İnce Düşünce

Resim
  Çoğu zaman gündelik hayatımızda düşünürüz. Ama düşündüğümüzün önünü arkasını hesaplar mıyız acaba? Yani bir harekete kalkışacağız bunu yaparken sebebini sonucunu biliyor muyuz detaylı düşünebilir miyiz çoğu zaman. Veya edebi kimliğe bürünüp ‘’İnce Düşünce ‘’ hakkında birşeyler düşünüp kağıda dökebilir miyiz? Şiir, Roman, Hikaye, Köşe Yazısı, Makale gibi. Kişi, ‘’İnce Düşünce ‘de’’ ince bir ruh haline sahip olmalıdır; ne söyleyeceğini detaylı düşünüp analiz edip ona göre hareket etmelidir. İnce Düşünmenin; Psikoloji, Sosyoloji ve Felsefe ile ilgili olduğunu düşünüyorum. Nasıl mı? Düşünce olarak; felsefe, hareket olarak; psikoloji, birey ve toplum olarak; sosyoloji. İnce Düşünce ile bazı konular arasında muhakeme süreci, akıl etme ve akıl yürütme süreci vardır. Sebep, amaç, sonuç ilişkisi. Bunları bir bilerek düşünme vardır ki bu ‘’İnce Düşünce’’, bir de bilmeden düşünme düşünme vardır bu da   İnce Düşünememe. İnce Düşünüldüğünde ne olur? -               Farkındalık, iyiyi kötüyü

Köy Enstitüleri ve Kayseri Pazarören

Resim
  Bu ay ki konumuz tarihe tanıklık eden Köy Enstitüleri ve Kayseri Pazarören Köy Enstitüsü. O zamanlarda gerçekleştirilen Cumhuriyet Projesi Köy Enstitülerini ve Pazarören Köy Enstitüsü öğrencilerinin yaşadıklarına tanık olmak, yakından incelemek.         Köy enstitüsü, Türkiye'de ilkokul öğretmeni yetiştirmek üzere 17 Nisan 1940 tarihli ve 3803 sayılı yasa ile açılan okul türü. Tamamen Türkiye'ye özgü olan bu eğitim projesini 28 Aralık 1938 tarihinde milli eğitim bakanı olan Hasan Âli Yücel bizzat yönetti.   Türkiye'de köy enstitüsü fikri ilk kez Amerikalı eğitim filozofu John Dewey tarafından savunuldu.[3] Dewey, özellikle kırsal bölgelerdeki okulların toplum yaşam merkezi haline getirilmesi gerektiğini vurguladı. Türkiye'de okulun yerel koşullara uyarlanması sorunu eğitim felsefesinin özünü oluşturuyordu. Köy Enstitüleri, John Dewey'in iş ve eğitimi birleştirme fikrini yerine getirmek için tasarlanmıştır. Mezunların aynı anda hem okul öğretmenleri hem de toplum

Tahliye

Resim
  Herkes kaçıyordu, ortama korku ve endişe hakimdi. Kimse tahliyenin bu denli büyük olacağını tahmin edemiyordu. Çığlık üstüne çığlık. Herkes üst üste mahşer yeri gibi. Sesler, alevler, sular her yanı sarmıştı. Kimse yok mu…?Kimse yok mu…? Sesleri her tarafı inletiyordu ve sonradan bu sesler ağlama seslerine karıştı. Ortalık ana baba günüydü. Herkes neden kaçıyor? Deprem mi? Yangın mı? Sel mi? Yoksa başka bir şey mi? Herkes kaçıyordu yaşlı genç çoluk çocuk. Ya eşyalar ya hayvanlar…? Eşyalar o anın izlerini taşıyordu. Hayvanlar desen kimisi telef olmuş kimisi kaçım kaçım. Bu insanlar nereye kaçıyor bu kalabalık nereye? Geçmişte birsürü acı tatlı anı yaşanmışlık bırakarak. Korku panikle nedeni ve sonucu belli olmayan bir yola gidiyorlardı. İnsanların yüzlerinde acı olayın yaşanmış izleri bir portre halindeydi, çaresizlik hakimdi. Deprem, yangın, sel acısı çok kötü çok. Kötü olduğu kadar da çok acı. Yitip giden canlar, yanan ormanlar eldeki birikimler, sönen hayatlar. Bir varmış bir