Görsel Tasarımların Marka Güveni Sağlanmasında Katkıları
Yepyeni bir konu ile
beraberiz. Bu ay Görsel Tasarımların Marka Güveni Sağlanmasında Katkılarını ele
alacağız. İlk önce tasarı nedir? Görsel tasarım nedir? Bunlara bir bakalım.
TDK’da tasarım: zihinde
canlandırılan biçim, tasavvur; ’’İmgeleme dayanan duyusal tasarımlar, şiirin
başlıca malzemesi ‘’ Selahattin Hilav. Bir sanat eserinin bir yapının veya
teknik ürünün ilk taslağı, tasar çizim, dizayn; Kentsel Tasarım, Çevre
Tasarımı. Bir araştırma sürecinin çeşitli dönemlerinde izlenecek yol ve
işlemleri tasarlayan çerçeve, tasar, çizer, dizayn. Felsefe: Daha önce
algılanmış olan bir nesne veya olayın bilinçte sonradan çıkan kopyası.
Vuub.net/görsel-tasarım-nedir/ ise tasarımı şöyle tanımlamaktadır: Görsel
tasarım; Görsel(Grafik Tasarım) yaratıcı bir süreçtir ve çoğunlukla müşteri ve
tasarımcı arasında gelişen, baskı ve tüm tasarım süreçlerinin bir arada
yürütüldüğü süreçleri (yürüten) sanatçıya verilen ad olarak tanımlanabilir.
Bir markanın kurumsal
olup olmaması, vizyon ve misyonuna göre hareket etmesi, piyasada var olmasına
bağlıdır. Bunun içinde öncelikli kurumsal kimlik kendi kimliği güven ve
samimiyet içermelidir. Marka olmuş bir şirkette Reklam ve Grafik Tasarım
Departmanları; güveni, samimiyeti hem marka şirket için hem de müşteri için
fayda sağlayacak şekilde oluşturmalıdır.
Görsel tasarım ilke ve öğeleri burada kilit rol oynar. Renk, Çizgi,
Nokta, Şekil, Doku, Desen, Boşluk, Form. Sanat tasarımının ilkeleri: 1) Birlik
ve Uyum 2)Denge 3)Hiyerarşi, Hakimiyet ve Vurgu 4)Ölçek Oran 5)Benzerlik ve
Karşıtlık
6)Kontraslar(tr.wikipedia/wiki/Görsel_tasarım_öğeleri_ve_ilkeleri).Bir tasarım
ede ederken bütün bu öğeler bilinmek zorundadır. Görsel tasarımda bu öğeler
tasarımda ahenk ve uyumla birleşmeli, yeni bir felsefi özgün sanat
yaratmalıdır.
Görsel Tasarım ve Marka
Kurumsal bir yapıda
markanız ve dinamik yapıda Reklam Grafik Tasarım biriminiz var. Marka olan bir
şirkette bu birim arge, eğitim, bütçe ile desteklenmelidir. Marka olan bir
şirket bu basamakları geçmelidir. Görsel Tasarımda marka olmaya giden yol:
Ürün, Müşteri, Hizmet, Bilgi ve Reklam, Tasarım ve Pazarlama, Satıştır. Görsel
tasarımın yapılış tekniği; yaratıcı kışkırtıcılık, hedef kitleleri
etkileyiciliği, reklamın vurgusu, geleceği tasarlayıp görmesidir. Görsel
Tasarım ve Markalaşma; tasarım, estetik, değişik motifler, yeni arayışlar,
geçmişle gelecek arasında yaşanan değişim sistemidir.
Görsel Tasarımların Marka Güveni Sağlanmasında Katkıları
1) Etkili Reklam
Kalıcı Marka
2) Gelecek Tasarımı
3) Kaliteli Ürün ve
Müşteri
4) Marka İmajı Marka
Değeri Marka Farkındalığı
5) Güven Tasarımı
6) Pazarlama ve Satış
Etkisi
7) Piyasa ve Kitle
8) Müşteri
Memnuniyeti
9) Sistemsel Hareket
10) Para
Evet sonuç olarak,
görsel tasarımın marka güveni sağlamasındaki katkılarını görmüş olduk. Bu
katkılar, görsel tasarımlarda marka
güvenirliliğini oluşturduğu gibi ürününün hizmetin ve müşterinin de kalitesinin
artmasını sağlar. Marka tasarımının artmasına neden olur.
Yorumlar
Yorum Gönder