Bilgiyi Elden Ele Taşımak
Herhangi bir konuyu merak edileni aynı veya farklı alanlardan öğrenmek
uygun yöntemlerle kimi zaman dolaylı araştırarak kimi zaman doğrudan öğrenme
bilme isteğidir bilgi.
İnsan neden bilgiyi öğrenmek ve öğretmek ister? Çünkü insan merak eder
kafasındaki soru işaretlerinin giderilmesini ister sonunda istediğini araştırma
ile dolaylı doğrudan ilgili araçlar yöntemlerle öğrenir bu istediğini de
döngünün devamı için öğrendiğini bilgiyi öğretir paylaşıma sunar.
Bilginin Elden Ele Taşınması ve Ölçütleri
‘’Öncelikle bilginin elden ele dolaşması nedir?’’ bunu açıklayalım:
Edinilen bilginin güvenilir olması veya olmaması çeşitli alanlarla işlenip
hazır hale gelerek yazıya dökülmesi, iç dış politikada kullanılması, güvenlik,
savunma, istihbarat, strateji, ekonomi beşli bileşeninde kullanılması, toplum
sosyolojisi, psikolojisinde kullanılması, dördüncü kuvvet medya alanında
kullanılması, sosyal medyada kullanılması insan kaynakları ve blogger, köşe
yazarları alanında döngü yaparak geleneksele bağlı kalarak veya değişime
uğrayarak kullanılmasıdır. Tanımlamaya bunların dışında sağlık, bilişim, satış,
pazarlama ve reklamı da ekleyebiliriz. Ölçütlerine gelecek olursak;
1) Bilginin doğru ve yanlış edinimi. Yanlış bilgi edinimi hata payını
yükseltir, doğru bilgi edinimi yer zaman alınan bilgi alan kişi… Vb ise
bilginin dolaşımı gerçekleşir.
2)Elde edeceğim hangi bilgi geleneksel olarak ve değişime uğrayarak ne
katabilir? Ne oranda, ne şekilde etkileme yapar yapabilir? sorusunu sormak.
Verebileceğiniz cevap bu soruyu niteliksel niceliksel stratejik olumlu
etkiliyorsa bilginin elden ele değişmesi mükemmel olur. Ha şu var bu soruyu
hangi alanda ve kime soracağım? Bu soru hangi alan ve kişiye yönelikse ona
sorabilirsiniz bu size ve alana bağlı tabi güncellik te unutulmamalı.
3)Nesnel mi öznel mi bir yol izlenecek? Şunu şöyleyim günümüzde bilginin
kullanımı normal kullanım şeklini yöntemini belirli bir oranda korumakta ama
değişen paradigmalar, jargonlar ve her gün olumlu olumsuz gelişmeler karşısında
değişime uğruyor bu değişim etkili olmaya başlıyor. Buna bağlı öngörüler ile
neden sonuç üçlemiyle hareket etmekte fayda vardı artı mutlaka her ihtimale
karşı olumsuz veya olumlu 2.3. planlarınız mutlaka olsun.
4)İzleyeceğiniz taktik ve stratejiler kısa dönemli değil uzun dönemli
olmalı mutlaka birden fazlaya göre hazırlanmalı.
Bilginin Elden Ele Taşınmasında Sıralamalar
*Reklam-Satış-Pazarlama-İnsan Kaynakları
*Yönetim-İnsan Kaynakları-4.Kuvvet Medya-Sosyal
Medya-Reklam-Pazarlama-Satış
*Devlet-Özel Sektör-Bütçe-Halk-Demokrasi-Hukuk-Tarih-Din-Sosyoloji,
Psikoloji-Felsefe
*Güvenlik-Strateji-Savunma-İstihbarat-Bilişim-Ekonomi-Politika
*Beden Dili
*Bilinmeyen x-y-z-t Bilinen x-y-z-t.
Erdem BALCI
Yorumlar
Yorum Gönder