Bilgiyi Elden Ele Taşımak

Herhangi bir konuyu merak edileni aynı veya farklı alanlardan öğrenmek uygun yöntemlerle kimi zaman dolaylı araştırarak kimi zaman doğrudan öğrenme bilme isteğidir bilgi.
İnsan neden bilgiyi öğrenmek ve öğretmek ister? Çünkü insan merak eder kafasındaki soru işaretlerinin giderilmesini ister sonunda istediğini araştırma ile dolaylı doğrudan ilgili araçlar yöntemlerle öğrenir bu istediğini de döngünün devamı için öğrendiğini bilgiyi öğretir paylaşıma sunar.
Bilginin Elden Ele Taşınması ve Ölçütleri
‘’Öncelikle bilginin elden ele dolaşması nedir?’’ bunu açıklayalım: Edinilen bilginin güvenilir olması veya olmaması çeşitli alanlarla işlenip hazır hale gelerek yazıya dökülmesi, iç dış politikada kullanılması, güvenlik, savunma, istihbarat, strateji, ekonomi beşli bileşeninde kullanılması, toplum sosyolojisi, psikolojisinde kullanılması, dördüncü kuvvet medya alanında kullanılması, sosyal medyada kullanılması insan kaynakları ve blogger, köşe yazarları alanında döngü yaparak geleneksele bağlı kalarak veya değişime uğrayarak kullanılmasıdır. Tanımlamaya bunların dışında sağlık, bilişim, satış, pazarlama ve reklamı da ekleyebiliriz. Ölçütlerine gelecek olursak;
1) Bilginin doğru ve yanlış edinimi. Yanlış bilgi edinimi hata payını yükseltir, doğru bilgi edinimi yer zaman alınan bilgi alan kişi… Vb ise bilginin dolaşımı gerçekleşir.
2)Elde edeceğim hangi bilgi geleneksel olarak ve değişime uğrayarak ne katabilir? Ne oranda, ne şekilde etkileme yapar yapabilir? sorusunu sormak. Verebileceğiniz cevap bu soruyu niteliksel niceliksel stratejik olumlu etkiliyorsa bilginin elden ele değişmesi mükemmel olur. Ha şu var bu soruyu hangi alanda ve kime soracağım? Bu soru hangi alan ve kişiye yönelikse ona sorabilirsiniz bu size ve alana bağlı tabi güncellik te unutulmamalı.
3)Nesnel mi öznel mi bir yol izlenecek? Şunu şöyleyim günümüzde bilginin kullanımı normal kullanım şeklini yöntemini belirli bir oranda korumakta ama değişen paradigmalar, jargonlar ve her gün olumlu olumsuz gelişmeler karşısında değişime uğruyor bu değişim etkili olmaya başlıyor. Buna bağlı öngörüler ile neden sonuç üçlemiyle hareket etmekte fayda vardı artı mutlaka her ihtimale karşı olumsuz veya olumlu 2.3. planlarınız mutlaka olsun.
4)İzleyeceğiniz taktik ve stratejiler kısa dönemli değil uzun dönemli olmalı mutlaka birden fazlaya göre hazırlanmalı.

Bilginin Elden Ele Taşınmasında Sıralamalar
*Reklam-Satış-Pazarlama-İnsan Kaynakları
*Yönetim-İnsan Kaynakları-4.Kuvvet Medya-Sosyal Medya-Reklam-Pazarlama-Satış
*Devlet-Özel Sektör-Bütçe-Halk-Demokrasi-Hukuk-Tarih-Din-Sosyoloji, Psikoloji-Felsefe
*Güvenlik-Strateji-Savunma-İstihbarat-Bilişim-Ekonomi-Politika
*Beden Dili
*Bilinmeyen x-y-z-t Bilinen x-y-z-t.
Erdem BALCI

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Satış Cümleleri

Köy Enstitüleri ve Kayseri Pazarören

Sıcak Bölgede Yazılar