Pazarlama Reklam ve Satışta Sıradan Olma Sıradışı Ol!
Sıradan
olmak ve sıradışı olmak. Her alan her sektör her işletme normal olarak
ticaretini yapar kar’ını ortaya kor ve paylaşır. Yeni gibi gözüken görünen
teknikleri her sefer denerler elde edilen kar zikzaklıdır. Kar’ın sürekli
olması için grafiksel aşağıdan yukarı olması için sıradanlıktan kurtulup
farkındalık yaratan sistemler oluşturulmalı uygulamaya geçirilmelidir.
Önceki
Satışın Kriminal İzi başlıklı yazımda (21.yüzyılda ticaret dünyasında satış
alanında eski teknikler terk edilmeye başlanmıştır. Teknoloji ve bilimin
gelişmesi daha iyi daha estetik olanı daha kullanışlı olanı daha avantajlı
olanı ürün hizmet ekseninde PAZARLAMA, REKLAM, SATIŞ alanında MÜŞTERİ
TALEPLERİNE göre tasarlayarak üretimde NEDEN-AMAÇ-SONUÇ-KAR-MÜŞTERİ MEMNUNİYETİ
çizgisinde ilerlemeyi ilke edinmiştir.) farklı olan bir seçenek yazmıştım. İşte
o farklı seçenek ile pazarlama reklam ve satışta sıradan olunmaz sıradışı
olunur. Başka bir seçenek şirket içinde liderlik görevinin ulusal uluslararası piyasada da insan kaynakları ve yönetim
alanında disiplinli tutarlı paylaşımcı ekip çalışması yapması ve şirket
çalışanlarının tek başına takım olabilme ruhu ile stratejiler geliştirip amaç
neden sonuç merkezli çalışma biçimi. İnsan Tek Başına Ekip Kurabilir, Takım
Çalışması yapar adlı yazımın bir paragrafı olguyu tüm çıplaklığı ile ortaya
koyar(çağımızın zor çalışma şartlarında takım çalışması, ekip çalışması
kavramı, değişen ulusal uluslararası şartlar çalışma şartları nedeniyle evrim
geçirmektedir. Bu evrim geçişi takım ekip çalışmasında olan iş hayatında
çalışan bireyin bilgi, strateji, hedef-amaç-sonuç, izlenebilme-izleyebilme ile
tek başına ekip kurmasını 10 parmağında 10 marifet şeklinde çalışma hayatında
hareket etmesi gerektiğini ifade etmiştir.)
Pazarlama,
Reklam ve Satışta sıradan olma sıradışı ol alanında izlenen sıradan herkesin
izlediği yöntem yöntemler yerine farklı teknik metot strateji plan program
denemek gerekir! Çağımız bilgi teknoloji bilim tasarım insan sanat istek tercih
gibi seçenekleri daha çok mercek altına alması ile de ilgilidir. Bu 3 alanda da
eksen farklılaşma değişim keşfedilmeyeni keşif olması halinde sıradışı olma
çizgisi yakalanır.
Günümüzde
tüm bu anlattıklarımın dışında Pazarlama, Reklam ve Satışta sihirli kelimelerle
kurulan cümleler, etkileyen, etkilenen, ürünün hizmetin niteliği kalitesi
şirketin niteli kalitesi kurumsallığı da çok önemli rol oynar.
Müşteri
merkezli, pazarlama reklam satış stratejileri geliştirilip farklı teknik
tasarım ile ürün veya hizmet konusunda yenilenmeye gidilebilir. Üretim öncesinde
müşteriler ile geniş çaplı görüşmeler
sıradışı fikirler edinilebilir bu edinilen fikirler doğrultusunda ürünün
hizmetin pazarlamasını reklamını satışını sıradışı olarak yapabilirsiniz.
Erdem BALCI
Yorumlar
Yorum Gönder