Kriminal Reklam
Uzun
bir aradan sonra herkese merhaba diyerek yazımıza başlıyorum. Yazımızın konusu
kriminal reklam. Aslında kriminal sözcüğü adli idari bir terim olup kolluk
kuvvetlerini olay yeri incelemeyi ilgilendirmektedir.İnternet üzerinde ve
kendime göre çevremde bunu kriminal reklam ikilisini sorduğumda, yazdığımda,
araştırdığımda kayda değer hiçbir bilgi hiçbir data bulamadım belki vardı da
ben fark edemedim. Ama bu beni yazma isteğimde alıkoyamadı ve yazmaya karar
verdim. Reklamın da kendi tanımının tanımlarının çeşitlerinin dışında kriminal
reklam olarak adlandırdığım eski veya yeni bir yapıda olduğunu bilgisel,
tasarımsal, sanatsal, emekçi, üretici-tüketici, teknik, inovatif olarak
sistemli bir bütün olduğunu fark ettim. Şimdi samimi olmak gerekirse bu yazıyı
ve yazdığımı okuyan değerli okuyucular diyecek ki Erdem , Erdem Bey şu sistem
sözcüğünü her yere koyma diyecekler fakat herşeyin bir sistemden ve onun irili
ufaklı çarklardan oluştuğunu işlediğini ben de gözardı etmemeliyiz diyeceğim.
İşte Reklam da böyle bu sistematik düzenden birbirini takip eden iz, kreatif
oluşumdan meydana gelmekte.
Kriminal
Reklam oluşumundaki sistematik yaratıcı düşünceleri hep merak ettim. Küçüklüğüm
de de bu merak çizgi film aralarında ve sonlarında izlerdim nasıl oluştuğunu
düşünürdüm. Bir çikolota reklamı, bir şeker reklamı, bir banka reklamı, bir
deterjan reklamı. Aradan yıllar yıllar geçti ve büyüdüm okududum fark ettim bir
reklamın perde arkasında yaratıcı elemanların rol oynadığını kriminal olarak
tesbit ettim belki bu her zaman olan bir şey belki de başka bir şey. Ama şu bir
gerçek her bir reklam kriminal reklam.
Kriminal
Reklam olgusuna gelirsek; bir reklam oluşmadan zaten planı programı projesi
hazırlanıyor ve sonrasında piyasaya işlenmek üzere servis ediliyor burada ben
de hemfikirim. Benim asıl bahsetmek istediğim grafik ve tasarımsal proje, hedef
kitle(tek bir kitle mi yoksa geniş bir kitle mi ?Üretici atölye yapılabilirlik
ve müşteri, müşterinin burası önemli dikkatle okuyun; sıradan yerine FARK EDİLEBİLİR olmayı MARKA OLMAYI
istemesi mi?21.Yüzyıl teknoloji tasarım dünyası ve programları inovatif düşünce
kreatif tasarım kreatif reklam inanılmaz yükselişe geçti. Bir önceki yılın
modası bir sonraki yılın modası gibi geleneksel taktikler yerini sistemsel bir
bütün reklamlara bıraktı.
İnsan
ve güven, olanaklar, bilgi, tasarlanabilirlik, kalite hizmet gibi kavramlar
kriminal reklamda hem etkileyen hem etkilenen olarak olay yerinde her sahada
yerini aldı . Artık kriminal reklam olarak tanımladığım paradigma: yerini
yurdunu her şekilde açık belli ediyor.
Kriminal Reklam
Paradigmasında dikkatimi çeken noktalar;
*Yaratıcı,
yaratıcı olmaktan öte yenilikçi,
*İşin
tasarımını ve mutfağını bilen artı mutfakta hazırladıklarını piyasa sunan,
sunduktan sonra çalışmaların devamını ben daha fark yaratan çalışmalar yaparım
diyerek kendini belli eden model ve modeller,
*Marka
olmayı ve markalaşmayı ilke olmayı benimsemek,
*Her
çalışma sonrası bir iz bırakma…
*Tutku,
Azim.
*Reklamı
nasıl yaparım düşüncesinden farklı
olarak kreatif yenilikçi sistematik olarak yapmalıyım ve bunu sunmalıyım
felsefesi.
Erdem Balcı
Yorumlar
Yorum Gönder