Yazmak İstiyorum



Bugün Erdem Balcı olarak, içimden geldiği gibi yazmak istiyorum. Sözcükleri tutmadan, satır satır, sayfalara dökmek istiyorum. Su gibi aksın gitsin yazdıklarım; sözcükler, cümleler, satırlar, paragraflar…

Kalemim tükenene kadar yazmak, sayfa dolana kadar sayfa bitene kadar yazmak. Sözcüklere gem vurmadan açık açık yazmak. Yazmak bir tarla gibi adeta; tarlayı sürüyorsun, mahsüller, fikirler, düşünceler açığa çıkıyor. Sözcükler, cümleler fışkırıyor özgürce…

Düşünüyorum size ne yazayım diye ,bir mektup yazar gibi…Düşünüyorum size şiir yazar gibi… Düşünüyorum size bir makale bir köşe yazısı bir deneme yazar gibi…

Başımı iki elimin arasına alıp yazıyorum belki felsefe diyorum belki başka bir şey yeter ki yazıyorum. Neden sonuç diye düşünmüyorum, kalemimi sayfaya dokunduruyorum harfler konuşuyor cümleler konuşuyor…

İşte bu paragrafta neden sonuç diye düşünüyor ve okuyucu, yazar diyorum. Yazmak kadar okumak ta güzel, o satırları hissetmek, sayfanın kokusunu koklamak. Yanar döner sönmez bu satırlar kalır izi ebediyete ışıl ışıl parlar…

Yazının adımları kurşun gibi işler ne söylendi neler söylendi. Cümlelerin bakışı bir nakış gibi sayfada ilerler. Sayfa sayfa, satır satır unutmaz unutulmaz yazılanlar…

Sözcüklerin Cumhuriyeti bu yazdıklarım. Tadı nağmesi açık egemen. İz bu arkadan gelenlere gelecek nesillere. Zamanın sabrı yok, cümlelerin suskunluğu yok…

Bir tarih kadar değerli; noktası, virgülü, cümlesi zanaat oluşturması sanat. Düşünmesi felsefe duygu oluşumu edebiyat. Derin derin nefes alır yazılar, yazılandan yazandan ötürü…

Saklambaç oynadığım zaman; söz, körebe oynadığım zaman; duygu, yakan top oynadığım zaman da; düşünceler, fikirler çarpışır zihnimde ortaya bir harmoni çıkar bu harmoni olur bir meşale…

Sebepsiz fırtına olur mu hiç? Olmaz tabi. Belirginleşen olaylar yaşanan ayrıntılar satırlara girdiği zaman bu sağanağa döner sonunda bu fırtına duygu seline dönüşür, sayfalara dökülür… İçimin ve yazımın istikbali bu yolda Candır Canandır. Kadim dostum yazılan yazılar satırlardır.

Erdem Balcı


Yorumlar

  1. Merhaba. öğretici, bilgilendirici bir yazi olmuş. Bu serideki yeni yazılarinizi da sabirsizlikla bekliyorum. basarilar.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Satış Cümleleri

Köy Enstitüleri ve Kayseri Pazarören

Sıcak Bölgede Yazılar