Bencillik mi İyi Niyet mi?

 


Konuya nasıl yazarak başlayacağım bilemiyorum ama deneyimlerimi ve gördüklerimi düşüncede birleştirip yazıya döktükçe yazı gelecektir. Aslında sebebini  ve sonucunu merak ettiğim bir durum bu. Neden  insanlar tutum davranış içerisine giriyor. Cahillik mi görgü kuralı ve edep yoksunluğu mu yoksa başka sonuç mu? Bir bilinirlik ve bilinmezlik var ortada. Şimdi aklıma geldi fazla sosyalleşmek veya asosyallikle ilişkili mi acaba diye düşünüyorum. Çünkü benim başıma geldiği gibi herkesin başına da gelebileceğini düşünüyorum.

Fazla heyecanlandırmadan uzatmadan ne diyor bu diyenler için konuyu daha açıkça yazmaya başlıyorum efendim: gerek toplumda sosyal ortamda gerek sosyal medyada veya başka yerde insanların birbirini herhangibir konuda iletişim kurduktan sonra bekletmeleri veya geri dönüşte bulunmamaları! Her nedense bu durum bencillik mi diyeyim iyi netten mi diyeyim başımıza gelmekte karşı tarafın umrunda olmamasında .Ben açıkçası bu durumdan rahatsızım değerli okurlar. Bir cahillik, bir genel kültür yoksunluğu ve fazla insan ile muhattap olmanın getirdiği aşırı özgüven olduğu düşünüyorum.  Gün gelir aynısı onlara da olur belki bilerek yapmıyorlar ama rahatsız edici.

Hep ben hep ben ya da sosyal  toplumsal kurallar bilinmiyor atlanıyor. Aslında olay ya da olgu deyim iletişimi doğru kurmak ile başlıyor; yazılı ve sözlü iletişim dil. Mesleğin bilginin tecrübenin bu  konu başlığında bencilik ve iyi niyet konusunda etkili olduğunu düşünüyorum. Karşı taraf kendini bu bakımdan üstün görüp karşıyı önemsemiyor olabilir. Bu da iletişim yokluğuna, kopukluğuna neden olabilir.

Sonuç olarak,Bir davranışın nedenini sonucunu bir toplumda sorgulayamazsak cevabını veremezsek bencilik mi iyi niyet mi diye bu durum sürer gider. Bu konunun sosyolojik psikolojik toplum mühendisliği açısından ele alınması ve işlenmesi  düşüncesindeyim. Sebepleri  nedir ve ne yapılmalı? Bireysel ve toplumsal. Bireyin yaşamı tümüyle ele alınmalı ve iletişimi.

Erdem Balcı

Yorumlar

  1. Bireysel ve toplumsal ilişkilerde zaman değerli. Bazen yüz yüze görüşmek gerektiği için cevap yazılmaz. Bazen dar bir zaman dar bir yerdedir. Aslında cevap beklemek bencillik ve kendini dünyanın merkezinde görmek veya dünyanın kendi etrafında olduğunu düşünmektir. Bu açıdan önemli konularda yazısmamak en doğrusu sanırım.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Satış Cümleleri

Köy Enstitüleri ve Kayseri Pazarören

Sıcak Bölgede Yazılar