Kayıtlar

Müşterim Olur Musun?

Resim
Ben bir satıcı ben bir hizmet veren bireyim, kurumum. Amacım; para kazanmak, müşteri kazanmak. Parayı sıcak kullanmak giriş çıkışı düzenlemek. Kaliteyi güleryüzü görmek hissetmek. Müşteriyi kazanmak ve müşteriyi memnun etmek. Piyasayı tanımak, piyasanın işleyiş sistemini devam ettirmek. Pazarlama, reklam sistemini oluşturmak. Kendi markamı oluşturmak, zirvede kalmak. Sistem zincirini nasıl oluştururuz? Cevap: Pazarlama, Reklam, Satış, Hizmet, Ürün, Piyasa ,Müşteri Memnuniyeti, Markalaşma. Pazarlama, Reklam, Satış da müşteri memnuniyetini nasıl sağlanır? Cevap: Sıradan olmayarak sıradışı olarak,sistem tasarım oluşturarak, talepleri, müşteri merkezli bütçe oluşturarak. Satışın kriminal izlerindeki önemli nokta? Cevap : 21.yüzyılda satış alanında eski yerine daha güncel müşteri merkezli Pazarlama, Reklam, Satış tekniklerini bilmek. Tasarımı ve üretimi neden, amaç, sonuç, kar, müşteri memnuniyeti denkleminde hazırlayıp pazarlamaya reklam yapmaya satışa ha

Yaşam Alanı ve Duyarlılık

Resim
Yaşam alanı ve duyarlılık. Günümüzde önem arz eden bir konudur. Yaşadığımız dünyada ilde ilçede köyde çevrede her zaman karşımıza çıkar. Ben yaşam alanı ve duyarlılık göstereyim yok herkes göstermek zorunda. Farkındalık oluşturup yaşam alanı ve duyarlılık konusunda özen gösterilmesi gerekir. Yaşam alanı ndan duyarlılıktan kasıt, yaşadığımız yerde başkalarınında olduğunu düşünerek bir yaşam alanı geliştirip her konuda duyarlı olmak. Yerde bir çöp bunu çöp kovasına atmak, trafikte kurallara uymak, toplumda yasalara ve kurallara uymak. En Önemli Yaşam Alanı ve Duyarlılık Durumları Sağlık ambulans hizmetleri; her bir ambulansa yol verme, doğru tıbbi müdahale, doğru adres bir hayat birden fazla hayat kurtarır. İtfaiye hizmetleri; Yangına müdahaleye giden itfaiyeye yol vermek, araçları gelişi güzel koymamak, zamanında müdahale hayat kurtarır. Çevre temizliği; yerdeki çöpü alıp çöp kovasına atmak veya geri dönüşüm kutusuna atmak temiz bir çevre yeşil bir alan ve cadde

İletişim ve İletişim Dili

Günümüzde iletişim baş döndürücü bir hızla her alanda gelişmekte ve ilerlemektedir. İletişim dilinde iletişimi kullanmak, iletişimde bulunmak, iletişimi yerinde kurmak son derece önemlidir. İletişim için iletişimi ve araçlarını teknik araçları bilmek gerekir. Sözlü ve yazılı iletişim, işaret dili internet, tv radyo, faks. Ayrıca sosyal medya araçları; facebook, twitter, linkedin, blogger gibi araçlar. Bilinmesi gereken bir başka unsur da dil’dir kullandığımız dil. Her ülkenin bir dili ve o dili kullanma biçimi vardır burada da iletişimi düzgün kullanmak esastır. Biz bunu güzel dilimiz Türkçe ile yazım noktalama ve imla kuralları ile yaparız. Sözlü iletişimde olduğu gibi yazılı iletişimde de iletişim dilini doğru kullanmak esastır. Kimi zaman doğru iletişim yöntemleri kullanılmadığında hatalar ortaya çıkmaktadır bu hatalar yanlış anlamalara yanlış anlaşılmalara yanlış ifade biçimlerine neden olmaktadır. Resmi yazışmalarda ve sosyal medya araçlarında bu hatal

Gezmek Görmek Tanımak

Resim
Merak etmek ile başlar herşey daha sonra keşfedersin araştırırsın öğrenmek istersin plan yaparsın gezilmesi görülmesi tanıması gereken yerleri tanırsın. Kimi zaman bir tarihi görürsün o an’a gider o anı yaşar hissedersin. Tarihin sayfasını tazelersin geçmişten geleceğe. Gezmek görmek tanımak sınırsızlığı merak edileni istemek ve bilmektir. Bir kitapta sayfa dolusu satırlarda sonsuz cümlelerin arasında olmak gibi. Kültürün sınırlarını aşarak rengarenk mozaikleri öğrenirsin. Gezerek görerek tanıyarak bilgide bu kültür mozaiğini yakalarsın. Dünyanın heryeri bulmacadır çözersin farklıdır aynıdır benzerdir tektir gezip görüp tanırsın. Denize girersin yüzersin gezersin, suda maviliği duruluğu görürsün, etrafına bakar bir adaya bir karaya çıkar tanırsın. Erdem Balcı

Çok Yönlü Tespit ve Analiz

Resim
Bir olay bir olgu ya da herhangibi bir konu hakkında tespit analiz her zaman yapılır. Ekranlarda, çeşitli projelerde, masabaşı toplantılarda,   sohbet ortamlarında, politika ve savunmada, ekonomide olaylar olgular konular masaya yatırılır hararetli bir şekilde tartışılır. Çeşitli tespitler yapılmaya çalışarak analiz edilme aşamasına gelir. Olay ya da olgu ya da herhangibi bir konu tespitinde analizinde mutlaka bir kütüphane olmalıdır. Kütüphane kaynakları emin ve güvenilir olmalıdır olayı olguyu ya da herhangibi bir konuyu araştıran da çok yönlü olmalı güncel bilgi bankasını tutmalıdır. Bilgiler bir taraftan arşive bir taraftan güncele kayıt edilmelidir. Kütüphanede bilgi bankasından herhangibi bir konu olay ya da olgu hakkında yorum yapabilmek için bilgiyi çok yönlü edinmeli bilgiyi çok yönlü tespit edip analiz etmeli bulmacayı çözmeli. Bilgi kaynaklı ipuçlarından hareket edilmedir görecelik ya da objektiflik yine bilgiye ve kaynaklara göre değerlendirmeli.