Kayıtlar

Balkanlardan Göç ve Mübadele

Resim
Göç...Mübadele...Kimi zaman trenle kimi zaman gemi ile.Her ne olursa olsun gelenler hatıralarını ve anılarını geldikleri yerde bıraktı. Dram dolu hatıralar,dram dolu hikayeler oluştu.Her geliş gidiş bir gerçek hikayeden oluşur.Büyüklerimiz,nineler dedeler anneanneler babaanneler anlattı zaman zaman o yaşadıklarını... Siyah beyaz fotoğraflarda göç, kimi zaman yokluk kimi zaman da baskı,zulüm. Göç ve mübadele fotoğraflarında yaşayanların gözlerinde sözlerinde konuşmalarında nasırlı ellerde gizlidir. Siyah beyaz fotoğrafların göç ve mübadelenin tarihin tozlu sayfalarını aralıyor 30 Ocak 1923 den 30 Ocak 2017 ye 94 sene. Gözyaşları sel olmuştu ayrılırken kurulu düzenden,evden konudan komşudan akrabadan eşyadan mahalleden.                                                                        Gülcemal Vapuru Adı Balkanlardan Göç idi adı Mübadele idi. Erdem Balcı

İnsan Kaynakları,İyi Bir Yönetici Nasıl Olmalı?

Resim
İnsan kaynakları ve iyi bir yönetici. Zaman zaman insan kaynakları uzmanları ile karşılaşmışımdır. Bazen benim düşündüğümü onlar sorar, onların düşündüğünü ben sorarım, düşünürüm. Bu tip soruların taraflar açısından kritik soru olduğunu düşünürüm. İyi bir yönetici iyi bir insan kaynakları biriminden yetişmiş olmalıdır. Şimdi kısaca iyi bir yönetici nasıl olmalı sorusuna kısaca değinelim: *İyi bir yönetici, eğitiminin ve mesleğinin gerektirdiği yetkinlikleri kullanabilen olmalıdır. *İyi bir yönetici, hümanist olmalı insanlara karşı hoşgörülü olmalı. *İyi bir yönetici,   sistem oluşturmalı sistemin çarklarını işletmelidir. *İyi bir yönetici, hataları yanlışları söyleyen doğrusunu gösterendir. *İyi bir yönetici, yöneten ve lider olandır. *İyi bir yönetici, yönetimin ensturmanlarını   iyi bilen ve kullanandır. *İyi bir yönetici, kendini ve alt birimlerini her yön her alandan geliştirebilendir. *İyi bir yönetici, hitabeti sunumu güzel ve kusursuz

Bir Sonraki Müşteri

Resim
Herhangibir marketten veya herhangibir alışveriş merkezinden bir ürün ya da hizmet alındığında sunulduğunda devamlı olarak sıra bir sonraki müşteriye geçer. Alınan hizmet ürün farklı olsa da bir sonraki müşteri bir önceki müşterinin devamıdır. Bir sonraki müşteriyi elde etmeyi sağlayan etkenler: samimiyet, dürüstlük, güven, müşteri memnuniyeti, kalitedir. Bir önceki müşteri ve bir sonraki müşteri denkleminin anlamı; Müşteri, müşteri memnuniyeti, ürün, hizmet,  iç merkezli reklam, pazarlama, satış dış merkezli oluşum. Bir sonraki müşteri kimler; Orta gelirli, yüksek gelirli kimseler, cebinde para miktarı fazla olan kimseler, alışveriş merkezi müşterileri, marketler, bankalar, şirketler. Bir sonraki müşteri de para miktarı; En az ve en çok harcanabilir   nakit para.                                                                         Erdem Balcı

Sistemsel Senaryolar

Resim
Senaryolar hep yazılır ya da   yaşanılır. Dünya haritası üzerindeki senaryolar sayısız matematik şifresi formülü gibi bir bilinmeyen ve çoklu bilinmeyen denklemleridir. Bu denklemler yeni dünya düzenini oluşturur. Bu yeni dünya düzeni de sistemsel senaryoların gerçekleşmesidir. Yeni dünya düzeninde sistemsel senaryolar bilinen bilinmeyen denklemler üzerinde neden sonuç amaç sonuç eksenli tarih tekrar eder veya tarih yeni bir tarih oluşturur felsefesiyle değişimi yaşar. Sistemsel senaryolarda değişim iç merkez ve dış merkezden oluşur. İç merkez merkezden yeni denklemlerin oluşum hızı çok yüksektir. Dış merkezlerde ise denklemlerin oluşum hızı düşüktür hızlı olabilmesi için olağanüstü olay olgu ya da dalga oluşması lazım.   21.yüzyılda sistemsel senaryolarda iç ve dış merkez güç dengelerinden oluşur. Nedir bu güç dengeleri? Ülkelerin stratejisi, iç dış siyaseti, konjonktüre uygun hareketleri, savaş ve barış denklemi, uluslararası iletişimi, askeri ve is