Satış Cümleleri

Satış cümlelerinden başlayalım:herhangibir ürünü karşıya en kısa yoldan istenilen fiyata veya cazip fiyata farklı cümleler kurarak yaratarak satışı gerçekleştirmek.

Satış cümlelerimiz.Neymiş nasılmış bakalım:

*Seç beğen al.Bu cümleyi çoğu zaman yer ve kişi fark etmeksizin duyarız bazende görürüz.Esasında gerek görsel tarzdaki biçimi gerekse kullanılış biçimi ile uygulanışı merakımı çekmiştir.

Pazarda arada bu tür cümleleri duyarız.Mağazalarda etiketlerin orasında burasında seç beğen al yazısını görürüz.Gerçekten seçip beğenip aldığımız ürünler sağlıklı mı ?Kaliteli mi?Garantisi var mı veya iade?Defolu mu?Bu sorular ve karşığı satıcı ve alıcı açısından çok önemlidir.

Kimi mahalle pazarlarında,semt pazarlarında seç beğen al uygulanırken kimi yerlerde uygulanmaz.Uygulanan ürünler meyve ve sebze kap kacak,giyim ürünleridir.

*Etiketin Yarısı.Giyim ile çeşitli ürünlerde uygulanır.Farklı ürün farklı fiyatlandırma farklı satış yerleri ile karşımıza çıkar.Bu tür durumlarda ön planda olacaklar:Gerçeklik payı,güvenirlilik ve kalitedir.

*%20-%40 indirim.Bu farklı ve aynı ürünlerde uygulanır.Satıcı tarafından uygulanan durum alıcı tarafından sadece %20-%40 indirim uygulanırken alıcıya ek şartlar getirebilir fakat alıcı bunu fark edemez.Satıcı ile alıcının tanışıklığı olduğu durumda fark edilir o da her müşteri için gerçerli olmayabilir.En çok giyim,kitap,mobilya,otomotiv,elektrikli ve elektronik aletlerde görülür.

*1 ürünü alana 2.ürün bedava veya etiketin yarısı.İkinci merak ettiğim satış cümlesi ve sloganıdır.Giyim ve yiyecek alımında görülür.Burada asıl olan 1 ürünü alana 2.ürün bedava veya etiketin yarısı cümlesi ve satış tekniği ile ilgili fiyat türünden tek gibi görünen satışı çift yapmak.Sezon sonu görülür veya sezon başı o da her ürün ve markada değil.

Son olarak herhangibi bir ürünün satış cümleleriyle sloganlarıyla satışını yaparken satışı yapanların(satış temsilcileri,pazarlama elemanları,şirket firma yetkillileri,market yetkilileri,mağazada reyon sorumluları) dikkat etmesi gereken hususlar vardır:
-Güven.Güven vermelisiniz.Karşılıklı olursa güzel olur ama satıcı olarak sizin bunu sağlamanız daha güzel neticeler almanızı sağlayacaktır.
-Garanti.Garanti vermelisiniz.Karşılıklı olursa güzel olur ama satıcı olarak sizin bunu sağlamanız daha güzel neticeler almanızı sağlayacaktır.
-Etiket ve fiyatlandırmayı doğru ürün altına yazmalısınız koymalısınız.(Çeşitli marketlerde son zamanlarda buna uyulmuyor.A ürünün fiyatı B ürününün altında veya ters konmuş,fiyat yok,alakasız başka bir ürünün altında fiyatlandırma görünüyor,söz konusu ürün ilgili reyonda farklı fiyat personel farklı fiyat söylüyor kasada farklı fiyat çıkıyor.!
-Doğru ürüne doğru satış cümlesi sloganı.
-Ürünü satış cümlesiyle etiketiyle sattım bitti değil müşteri memnuniyetini ve devamlılığını nasıl sağlarım tavrını geliştirmek.Satış sonrası satıcının alıcı ile iletişim halinde olması  satış cümlelerini müşterinin devamını sağlamak müşteri memnuniyetinin sürekliliğini sağlamak için  gereklidir.




Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Köy Enstitüleri ve Kayseri Pazarören

Sıcak Bölgede Yazılar