Nasıl Müşteri Kazanılır Nasıl Müşteri Kaybedilir?

Nasıl Müşteri Kazanılır Nasıl Müşteri Kaybedilir?


Değerli okurlar sizlere ben kaynaklı ve tanık olduğum bir müşterinin nasıl kazanılacağını nasıl kaybedeceğini anlatacağım. Yani “Nasıl Müşteri Kazanırım Nasıl Müşteri Kaybederim?” cümlesini derinlemesine inceleyeceğiz.
Her ne hizmet çeşidi veriliyorsa klasik usuller seminer ve sertifika müşteriyi karşılama… vb bunlar zaten yapılması gerekenler bir müşteri olarak ben de buna yapılıp yapılmadığına dikkat ederim.
Şimdi ben kaynaklı aslında tamamen satıcı müşteri kaynaklı isim belirtmeden başımdan geçenlere ve tanık olduğum durumlara;
-Bir hizmet türü berberlik kuaförlük. Zamanın birinde her birey gibi ben de saçımı kestirmeye erkek berberine gittim o gün de ne hikmetse önceden gittiğim farklı bir berberi seçmiştim zamanım kısıtlı olduğu için. Klasik karşılama usulü saçı ne şekilde istediğim filan tam o sırada berber arkadaş ”abi sen saçı bana bırak ben hallederim demişti.” Benim uyarım ise ”saçı ne şekilde kesme konusundaki verdiğim cevapta yapabileceksen yap yapamayacaksan ya hiç kesme ya da başka türlü model uygula” şeklinde olmuştu. Bu arkadaş laf fazla üremesin başka şeyler de yazacağım bloğuma kendi bildiğini zannettiği şekilde yapmaya çalıştı kısmen saçın şeklini bozdu verdiği cevap ”abi valla bu kadar oldu” cevabı oldu. Bana göre yanlış olan şu idi para kazanmak için para üstünkörü kazanılmamalıydı yapamayacağı bir modelin sözünü müşterinin isteğinin önüne geçercesine uygulamamalıydı.
-İkinci bir durum; Her zaman kitap alışverişi yaptığım çok tanınmış bir mağazanın başka bir şubesindeki tavrı! Kitap alırken genelde çok incelerim kitabı basım tarihinden imla düzenine konu içerine güncel olup olmadığına ve fiyatına. Burada beğendiğim bir kitapta fiyat gözünde nasıl mı? Alacağım kitabı aynı konuyu işleyen farklı yazarların kitaplarında olduğu gibi. Şimdi siz diyeceksiniz bunda ne var? Çok şey var! Fiyat farkı farklı olabilir farklı yazar yayın evi sayfa sayısı gibi unsurlarla ama etiket fiyatında 25tl olan kitap farklı kitaplara bakıp tekrar aynı kitabı almaya karar verdiğimde nasıl 27tl veya 30 tl oluyor akıl sır erdiremiyorum. Sorduğumda zam geldi dendi! Müşteri hizmetlerinin ve tüketici derneklerinin konuyla ilgilenmesi gerektiği düşünüyorum. Yapılması gereken şudur; kitapların arkasında etiketlendirme zamanında ve doğru yapmalı müşteri ürün konusunda ve satışı konusunda detaylı bilgilendirilmeli.
Şimdiki yazacaklarım ise karışık benim başımdan geçen tanık olduğum başkalarının başından geçen durumlar;
-Uzun otobüs yolculuklarını sever misiniz? Veya otobüsle seyahatiniz burnunuzdan mı geldi? Yazılı görsel basında ve otobüs yolculuklarında en dikkat ettiğim bulunulan yerden diğer bir yere giderken varış süresinin uzaması, kimi otobüs personelinin diğerlerinin aksine müşteriye kaba davranması, eksik hizmet vermesi, otobüsü tam tanıyamaması gibi konular. Yapılması gereken ilgili firma veya satıcı hani bileti satarken kibar bir gülümseme gösteriyor ya aynısını yolculuk esnasında otobüs personelinin göstermesidir. Samimiyettir, Kaliteli Hizmet artı Müşteri Memnuniyetidir.
-Ürün satışı; Özellikle cep telefonu, giysi, teknolojik aletler, mobilya, kredi kartı gibi. Çoğu tanıdığımdan ve tanımadığımdan sohbet sırasında zaman zaman ciddi eleştiriler… Hepsini sıralamaya yazmaya gerek yok haksız eleştiri de var haklı eleştiri de var. Yapılması gerekenler; Öncelikle tüketici olarak yasal haklar nedir iyice araştırıp öğrenmeli hepimiz için. Satıcı hizmet veren satacağı ürünü müşteriyi ticaret ahlakını ticari yasaları müşteri memnuniyetini sattığım ürünün hizmetin devamını en uygun şekilde nasıl sağlarım veya nasıl satarım düşüncesini samimi doğru düzgün ve samimi olarak düşünmeli sorgulamalıdır.
Satış ürün hizmeti belirli bir ücret karşılığında her zaman yapılır paraya para denmez kazandıkça kazanılır ama para kazanmış olmak için kazanılırsa o kar etme para kazanma ticaret yapma olmaz. Yasasına uygun ahlaka uygun ilkelerine uygun kaliteli hizmet kaliteli müşteri anlayışı benimsenirse olur. Müşteri kaybetmez aksine müşteri kazanılır.

Nasıl Müşteri Kazanılır Nasıl Müşteri Kaybedilir?

Nasıl Müşteri Kaybedilir?(Asla yapılmaması gerekenler)

*Karşılıklı güveni sağlayamama
*Satış veya hizmeti ifade ederken doğru tanımlama yapamama
*Karşı taraf ile müşteriyle dalga geçer gibi konuşma onun isteklerini önemsememe
*Müşteriyle zıtlaşma
*Ürünün veya hizmetin etiketinin fiyatlandırmasının, sözleşmesinin, doğru olmaması yapılmaması
*Son kullanım tarihi geçmiş ürünü satmaya çalışma

Nasıl Müşteri Kazanılır?(Yapılması Gerekenler)

*Karşılıklı güveni tam sağlamak. Önce ve sonra çok gereklidir.
*Samimiyet, Doğruluk, Dürüstlük, Yalan Söylememe
*Satış veya hizmeti ifade ederken doğru tanımlamak hatta müşterinin istediğini bulmak
*Müşteri hizmetini müşteri gözüyle bilip yapmak özellikle ihtiyaçlar doğrultusunda neden sonuç konusunda çözümleyici olmak
*Ürünün veya hizmetin etiketinin fiyatlandırmasının, sözleşmesinin, doğru olması yapılması
*Ürün veya hizmetin satışı satıştan sonrasının güvencesinin verilmesi neticesinde garanti belgesine söylediklerine sadık kalınması gerektiğinde ücret düşünmeden ilgili ürün satışı veya hizmeti yapan ilgili yer tarafından müşteri hizmetinin müşteri memnuniyetinin sağlanması.
Erdem Balcı

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Satış Cümleleri

Köy Enstitüleri ve Kayseri Pazarören

Sıcak Bölgede Yazılar