Petrol İstasyonu Dinlenme Tesisi ve Müşteriler

Bir tv kanalında Bloomberg’te petrol istasyonları tartışılıyordu müşteri çekme konusunda. Arada bir kısa ve uzun mesafeli yolculuk yaparım bulunduğum araç bir petrol istasyonuna girer etrafı gözlemlerim bende bu konuya meraklıyım bu nedenle bende konu başlığımızı ‘’ Petrol İstasyonu Dinlenme Tesisi ve Müşteriler’’ şeklinde yanına dinlenme tesisini de koyarak genişlettim.

Aracımız ile bir petrol istasyonuna dinlenme tesisine girdiğimizde müşteri olarak bizi ne memnun eder? Müşteriye davranış biçimi ve insan kaynakları yapılanması nasıldır? Nasıl olmalıdır? Kaliteli hizmet veriliyor mu? Müşteriye karşı Güvenlik, konfor, temizlik, hız, hitap şekli, hizmet nasıldır? İnceleyelim;

*Aracımız bir petrol istasyonuna dinlenme tesisine girdi. İlk olarak petrol istasyonundaki dinlenme tesisindeki personelin güleryüzlü bir şekilde müşteriyi karşılaması gerekir,

*Girilen petrol istasyonu dinlenme tesisi dışarıdan(Türk Bayrağı ve Şirket İstasyon Dinlenme Tesisi Amblem ve flamaları rengi soluk, yırtık, eskimiş kesinlikle olmamalı, ışıklandırma sade olmalı) güzel göründüğü kadar içerden de güzel görünmelidir yani estetik hijyen düzen sistemlilik her yönden müşteriye eksiksiz hissettirilmelidir,

*Dinlenme tesisinde yemek ve gece konaklama hizmeti her yönden kusursuz olmalı özellikle uzun yollarda uykusuzluk çok çok önemli bir problem olup ülke farkı gözetmeksizin ölümlü ve yaramalı trafik kazalarına neden olmaktadır. Yemek konusunda insan sağlığı önemsenmelidir,

*Yazımın en başında insan kaynakları demiştim. Belki ne alaka petrol istasyonu dinlenme tesisi ve insan kaynakları diyeceksiniz! Veya bu insan kaynakları ister küçük işletme ister büyük işletme olsun artık 21.yüzyılda her alana girmeli her alanda olmalı etkinleştirilmeli diyeceksiniz karar sizin. Bence insan kaynakları alanının Petrol İstasyonu ve Dinlenme Tesislerinde küçüklüğüne büyüklüğüne bakılmaksızın olması düşüncesindeyim çünkü müşteriyle nasıl ilgilenileceği ve personel temininin buralarda nasıl yapılacağı öğretilmeli uygulamaya konulmalıdır,

*Petrol istasyonuna akaryakıt almaya gelen müşteri özenle dinlenip aracına uygun yakıt alması sağlanmalı ve petrol istasyonundaki elemanlarında akaryakıt konusunda artı eksi bilgileri olmalı araçları sistemsel mekaniksel tekniksel tanımalı, müşteriye karşı kaba davranılmamalı nezaketli saygılı olmalı,

*Trafik ve can güvenliği açısından petrol istasyonu dinlenme tesisi park, giriş çıkış(hırsızlık, gasp, kaza olasılığı hesap edilmeli negatif ihtimaller en aza indirilmeli), ışıklandırma, yangın, hırsızlık durumları göz önünde tutulmalı özellikle çok dikkat edilmeli,

*Petrol istasyonuna dinlenme tesisine gelen müşterileri müşteriler lehinde yeni hizmet ve kalite standartları yenilikler değişiklikler yapılmalı, Gelen müşterinin ihtiyacı en ekonomik yoldan en hızlı şekilde müşteri memnuniyeti yaratarak sağlanmalı,

*Otobüs firmaları, tır kamyon gibi araçların nokta yerlerdeki geçişleri tespit edilip bu geçişlerin petrol istasyonunuza dinlenme tesisinize gelmesini sağlayıcı reklamlar yapma pazarlama müşteri memnuniyeti politikaları yaratma.

Erdem Balcı

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Satış Cümleleri

Köy Enstitüleri ve Kayseri Pazarören

Sıcak Bölgede Yazılar