Petrol İstasyonu Dinlenme Tesisi ve Müşteriler
Bir tv kanalında
Bloomberg’te petrol istasyonları tartışılıyordu müşteri çekme konusunda. Arada
bir kısa ve uzun mesafeli yolculuk yaparım bulunduğum araç bir petrol
istasyonuna girer etrafı gözlemlerim bende bu konuya meraklıyım bu nedenle
bende konu başlığımızı ‘’ Petrol İstasyonu Dinlenme Tesisi ve Müşteriler’’
şeklinde yanına dinlenme tesisini de koyarak genişlettim.
Aracımız ile bir
petrol istasyonuna dinlenme tesisine girdiğimizde müşteri olarak bizi ne memnun
eder? Müşteriye davranış biçimi ve insan kaynakları yapılanması nasıldır? Nasıl
olmalıdır? Kaliteli hizmet veriliyor mu? Müşteriye karşı Güvenlik, konfor,
temizlik, hız, hitap şekli, hizmet nasıldır? İnceleyelim;
*Aracımız bir petrol
istasyonuna dinlenme tesisine girdi. İlk olarak petrol istasyonundaki dinlenme
tesisindeki personelin güleryüzlü bir şekilde müşteriyi karşılaması gerekir,
*Girilen petrol
istasyonu dinlenme tesisi dışarıdan(Türk Bayrağı ve Şirket İstasyon Dinlenme
Tesisi Amblem ve flamaları rengi soluk, yırtık, eskimiş kesinlikle olmamalı,
ışıklandırma sade olmalı) güzel göründüğü kadar içerden de güzel görünmelidir
yani estetik hijyen düzen sistemlilik her yönden müşteriye eksiksiz
hissettirilmelidir,
*Dinlenme tesisinde
yemek ve gece konaklama hizmeti her yönden kusursuz olmalı özellikle uzun
yollarda uykusuzluk çok çok önemli bir problem olup ülke farkı gözetmeksizin
ölümlü ve yaramalı trafik kazalarına neden olmaktadır. Yemek konusunda insan
sağlığı önemsenmelidir,
*Yazımın en başında
insan kaynakları demiştim. Belki ne alaka petrol istasyonu dinlenme tesisi ve
insan kaynakları diyeceksiniz! Veya bu insan kaynakları ister küçük işletme
ister büyük işletme olsun artık 21.yüzyılda her alana girmeli her alanda olmalı
etkinleştirilmeli diyeceksiniz karar sizin. Bence insan kaynakları alanının
Petrol İstasyonu ve Dinlenme Tesislerinde küçüklüğüne büyüklüğüne bakılmaksızın
olması düşüncesindeyim çünkü müşteriyle nasıl ilgilenileceği ve personel
temininin buralarda nasıl yapılacağı öğretilmeli uygulamaya konulmalıdır,
*Petrol istasyonuna
akaryakıt almaya gelen müşteri özenle dinlenip aracına uygun yakıt alması
sağlanmalı ve petrol istasyonundaki elemanlarında akaryakıt konusunda artı eksi
bilgileri olmalı araçları sistemsel mekaniksel tekniksel tanımalı, müşteriye
karşı kaba davranılmamalı nezaketli saygılı olmalı,
*Trafik ve can
güvenliği açısından petrol istasyonu dinlenme tesisi park, giriş
çıkış(hırsızlık, gasp, kaza olasılığı hesap edilmeli negatif ihtimaller en aza
indirilmeli), ışıklandırma, yangın, hırsızlık durumları göz önünde tutulmalı
özellikle çok dikkat edilmeli,
*Petrol istasyonuna
dinlenme tesisine gelen müşterileri müşteriler lehinde yeni hizmet ve kalite
standartları yenilikler değişiklikler yapılmalı, Gelen müşterinin ihtiyacı en ekonomik
yoldan en hızlı şekilde müşteri memnuniyeti yaratarak sağlanmalı,
*Otobüs firmaları,
tır kamyon gibi araçların nokta yerlerdeki geçişleri tespit edilip bu
geçişlerin petrol istasyonunuza dinlenme tesisinize gelmesini sağlayıcı
reklamlar yapma pazarlama müşteri memnuniyeti politikaları yaratma.
Erdem Balcı
Yorumlar
Yorum Gönder