Reklam ve Marka
Her yerde dönüp duru
karşımız çıkar kısa aralıklarla. Alacağımız nesne ya da hizmette etkisi
büyüktür. Onun adı reklamdır.
Ansızın ortaya çıkan
çeşitli iletişim araçları ve bileşenleriyle kimi zaman televizyonda dizi arası
reklam kimi zaman radyoda kimi zaman tv de bir dizi veya film izlerken altta
bant şeklinde geçen kimi zaman yolda yürürken billboardlarda, camekanlarda,
araçların orasında burasında çıkmaktadır.
Reklamın yapılış
tekniğinin haricinde kışkırtıcılığı hedef kitleleri genişletici etkileyiciliği
görsel estetik yapılan vurgu ayrı yapılan reklamın gerçeklik yüzdesi etkileyen
etkilenen unsurları çok iyi kullanması geleceği görmesi hedef sonuçtur yani
istenileni elde etmedir.
Reklamın Etkili Olmasının Şartları
*Fikir
*Tasarı
*Görsel Estetik
*Arz Talep
*Daha Önce
Yapılmayanı Denemek, Daha Önce Yapılanı Farklı Denemek
*Sonucu Ne Olursa
Olsun Gerçeklik ve Güveni Barındırmak
*Hedef
Kitleler(Varolan hedef kitleler yerine daha farklı kitlelere hitap edebilmek)
*Hedef Kitlelerin Ne
İstediğini, Ne İsteyebileceğini Benzersiz Ortaya Koymak(Tek seferlik değil
devamlı)
*Aynı Reklam
Piyasalarını Farklı Reklam Piyasalarını Bilmek
*Yapılamayacak Olanı Değil
Yapılacak Olanı Söylemek, Yapmak
Sektörel Açıdan Reklamın Hedef Kitlelere Etkisi
Olumlu etkilerde var
olumsuz etkilerde var. Olumsuz etkiler yanlış seçenek yöntem tutum politika
sonucu müşteri kaybı, Olumlu etkiler ise etkili izlenen stratejiler sonucu
hedef kitlelere güven, kalite, devamlılık, sorumluluk ile müşteriyi kazanma
markalaşmadır.
Otomotiv
Teknolojiyi çok iyi
bilip işleyen dayanıklılık, yakıt tüketimi, estetik ve konfor, güvenlik, fiyat
uygunluğu, sigorta unsurlarını değerlendiren fabrika firma kazancını ayrıca
hedef müşteri kitlesini genişletecektir.
Tekstil
Üretilen bir ürünün
dayanıklılığı, insan sağlığını tehdit etmeyen şekilde üretimi, defolu olmaması,
kaliteli bileşen kullanması, aynı tasarımların farklı şekilde sunumu estetik ve
görselliğin uyumu hedef kitlede ivme yaratır.
Mobilya
Hedef müşteri
kitlesinin kitlelerinin bireysel talepleri ile farklı tasarımların görsellik,
estetik, konfor, rahatlık, dekor oluşturma dekora uygunluk sağlam üretimin
birlikte olduğu projeler istenilene fazlasıyla ulaştırır.
İnşaat
Estetiğin yanısıra
doğa şartlarına uygunluğu, şehire yakınlığı, yakıtın ekonomik olması, fiyat
aralığının uygun olması ve kolaylıklar, işçiliğin kalitesi, deprem
yönetmeliğine uygunluğu, pozitif seçeneklerin çok olmasını barındıran alıcı
lehine olgular hedef kitleleri toplumsal bireysel etkiler.
Turizm Seyahat
Yapılmış yapılacak
olan reklama aynen sadık olabilmek, reklamda yapılmayanı yaparak müşteri
lehinde hareket, Rahatlığı ve konforu diğerlerine göre farklı hissettirmeyi teknik,
personel, kalkış-varış saatleri, müşteri servisi zamanlaması, hitap biçimi,
arzu ve istekleri en güzel şekilde karşılama, otobüslerde ikramlarda jestler
yapma aşırıya kaçmama. Reklamı farklı olarak yapar etkiyi karşıda pozitif
yaparsanız emin olun kazançlı ilgili turizm seyahat firmaları olur ve asıl
reklam bu olur çünkü iyi hizmet veren daima referansla tavsiye edilir.
Kitap Dergi
Bir kitabın ya da
derginin gösterişli yapılması ayrıca gösterişli reklamının yapılması klasik bir
yöntemdir. Bunun yerine yazarın özellikleri, ilgi alanları ve okuyucu kitlesi
tanıyarak yazması, en çok günceli tercih etmesi veya aykırı yazması, gerçeklik,
samimiyet, doğruluk, özgünlük, nesnellik dörtlüsünü etkileyici yazması kitap ya
da dergi reklamında konular beraberinde işlemesi etkendir, okuyucu kitlesini
arttırır.
Etkili Reklam Kalıcı Marka
Reklamı yapılacak
olan temanın reklam yapılmadan öncesi ve sonrası teknik boyutun ötesinde çok
yönlü incelemeye araştırmaya değişik görüşlere karşılıklı açılmalıdır. Gerekli
görüş yorum eleştiriler değerlendirilmelidir. Hangi sektör hangi müşteri hedef
kitlesi hedefleniyorsa o yönde tercihler
belirlenip eleştiri görüş ve yorum kağıttan ibaret olmamalı bireysel olarak
değerlendirilmelidir. Her bireysel değerlendirme hedef kitledir amaç neden
sonuçtur. Modayı hangi sektör olursa olsun yenilikçi değişimci takip etmek eski
ile yeniyi harmanlamak yeni bir tarz yaratmak görüş eleştiri yorum almak
özellikle bunları tek tek değerlendirmek birincil yapılması gerekenlerdir.
İkincil yapılması gerekenler Arz ve talep konusunu fikir, tasarım,
fenomenleşme, özgünlük, kalite ve müşteriyi insan olarak bilme önemsemektir.
Etkilenme etkileme kavramlarını müşteri lehine iyi analiz etmektir, müşteri
yararına hizmettir. Önemli olan etkileyen etkileneni iyi seçmek bundan
yararlanarak kalıcı marka olmanın kalitesini yakalayarak geleceğe uzanmaktır.
Reklam ve markalaşma,
en iyi olmanın yolunu seçmektir.
Reklam ve markalaşma,
tasarım, estetik, değişik motifler, yeni arayışlar eşliğinde geçmiş gelecek
arasında yaşanan değişimdir.
Reklam ve markalaşma,
etkileyiciliği tasarımla yeniden gelecek yaratmak ve bunu hissettirmektir.
Reklam ve markalaşma,
kusursuzluğun ortaya çıkması yeni bir jenerasyondur.
Erdem BALCI
Yorumlar
Yorum Gönder