Sosyal Medya Bağımlılık mı İhtiyaç mı?
Konumuz sosyal medya arkadaşlar. Zaman zaman sosyal
medyaya ve sosyal medyanın kullanılış biçimlerine dikkatimin kaydığı olmuştur.
Ve sosyal medyanın iletişimdeki payının doğruluğu ne kullanıldığı kişi
profilleri bu kişi profillerinin klavye arkasındaki kişilerin durumları
özellikle merak ettiklerim arasındadır.
Şimdi bu merak ettiklerim aslında birçok insanın
merak ettiği belki de meslek gruplarının merak ettiği konudur. Bunlara girmeden
önce temel olan belli başlı birtakım önemli olgulardan bahsedeceğim; konuşma ve
yazma olan dilimizi Türkçemizi etkili kullanabiliyor muyuz? Peki, imla yazım
kuralları? Bilgi düzeyimiz? Okuma, anlama, muhakeme, ifade edebilme gücümüz?
Beden dilimiz? Psikoloji ya da sosyolojiye ilgi? Karşılıklı eleştiri ve empati
yapabilme? Temelinde temeli iletişimimiz nasıl? İşte bu soruların cevapları
kimin ne olduğunu nasıl hareket edeceğini ipuçlarıyla gösteriyor. Olumlu
cevaplar fazla ise Sosyal Medya kullanıcı profili sosyal medya araçlarını yerinde
kullanabilir, hakimdir .Yok olumsuz cevaplar hakimse Sosyal Medya kullanıcı
profili sosyal medya araçlarını yerinde kullanamaz, hakim değildir çünkü
iletişim araçlarının tamamı zayıftır. Sosyal medya kullanıcı profili ego
tatmini amaçlı kullanım biçimini benimser ona göre davranış biçimleri gösterir
bu da sosyal medyanın olumsuz bağımlılıdır kişinin kendisine fayda getirmediği
gibi karşısındakilere, çevresindekilere de birşey getirmez.
Asıl konuya
girelim, sosyal medyanın kullanılış biçimine, ne şekilde kullanıldığına ve
sosyal medya da klavye arkası kullanıcı profilleri özelliklerine. Gördüğüm
karşılaştığım kadarıyla sizlere anlatayım:
Sosyal Medya
Kullanıcı Profilleri
Bilgilendirme
üzerine; genelde herhangibi bir konuda
bilgilendirme amaçlı. Grup ya da sayfa sahipleridir. Çeşitli sektörlerden
olabilirler: Basın, emniyet, askeriye, reklam, danışmanlık gibi.
Sosyal medya
uzmanlığı üzerine; yeni yeni gelişen bir
kavram meslek grubu. Sosyal Medya Araçları ve etkin kullanımı ile Reklam,
pazarlama ve diğer çeşitli konuları kapsayan eğitimi sertifikalı uzman
profiller. Sosyal medya araçlarını kullanımda yetkinlik bilgi istediği için
sosyal medya bağımlılık değil bir ihtiyaçtır.
Şirket içi grup
ve bilgi paylaşımı üzerine; hemen
hemen her şirket değil belli başlı şirketlerin aralarındaki sosyal iletişimi ve
bilgilendirmeyi, takım çalışmasını içeren özel profilli kullanıcı hesaplarıdır.
Sosyal medya
profillerini edinmiş olmak için dediğim dedik, istediğimi yaparım istediğimi
yapmam ego tatmini üzerine; bu
tür hesap profilleri sosyal medya da çeşitli görüntüler adı altında resmi
olmaktan çok yasal boşluklardan yararlanan, gayri resmi hareket eden, amacı
belli olmayan veya amacı çıkar için her yol mubahtır politikasını benimseyen,
ruh hastası olma ihtimali yüksek, egosunu tatmin etme amaçlı ortada gezinen
toplum ve internet iletişimi açısından bilgi sahibi olmayan kullanıcılardır.
Hemen her zaman sosyal medya da karşılaşılır ama herkesin kendine göre bir
önlemi çok seçenekli tercihleri daima bulunmaktadır.
Sosyal Medyanın
Doğru Kullanımı
Arkadaşlar, iletişimi iletişim araçlarını her
yönüyle doğru öğrenmek doğru kullanmak. Sosyal olan bir şeyi tamam bireysel
olarak kullanıyoruz ama bencilleştirmeyelim, egolaştırmayalım. Sosyal medyanın
kullanımının bağımlılık şeklinde değilde bir ihtiyacımızı karşılayacak şekilde
kullanalım.
Hangi ülkenin hangi dili kullanılıyorsa veya farklı
dil kullanılıyorsa o dilin sözlü yazılı imla kullanımına uymaya gayret edelim
yasal ölçütler de buna dahil. Özgürlüğü eleştiriyi yerinde bilme ile yaşayalım.
Eleştirimizi, tepkimizi, üzüntümüzü, sevincimizi, siyasetimizi, değerleri
ilkeleri kuralları bilerek yapalım. Bu şekilde sosyal medya sosyal bağımlılık
değil bir ihtiyaç haline bir yararlanma aracı faydalanma bilgilendirme aracı
haline gelme seviyesine daha fazla yaklaşır.
E.Balcı
Yorumlar
Yorum Gönder