Blog Yazmak ve Tespitler


Blog yazmak,  yazı yazmak fikir üretmek felsefe yapmak. Farklı dünyalara dalıyorsun kendinle özgünlüğünü önce hissediyorsun bilgiyle yoğuruyorsun ve hazır hale getirip okuyucuya sunuyorsun.
Yazı yazmak için yani yazmış olmak için değil okunması için birşeyler paylaşıyorum bilgi dahilinde gördüklerimden, kendimden, başkalarından , öğrendiklerimden ve daha fazlası içten olarak arada dengeyi koruyarak.

Kimi zaman yapılan yanlışlarımı görüyorum kimi zaman keşke şunu da yazsaydım diyorum çünkü o yazmadığım da bilgi dahilinde ve paylaşıma öğrenilmeye açık. Yanlışlar dedim sadece şunu söyleyim yanlışlardan doğruları öğreniyorum. Doğru söz ve cümleler ise bilgiyle daha fazla yoğrulup okuyucu önüne geliyor.

Blog yazarken Türk Dili, okuyucuyu, düşünceyi yakalamayı, felsefe yapmayı gibi olguların temelini oluşturduğunu ve yazım  noktalama imlayı belirlediğini gördüm. Blogda anlatmak veya yazmak istediğimiz konunun defalarca değişim dönüşüm sonrası okuyucunun anlayacağı bir dille ifade edilmesi gerekiyor çok ince bir çizgi var okuyucuyu ve yazılan konuyu iyi analiz etmek bu olduğu takdirde bloğun okunurluğu kendimce artmaktadır. Bu artış bir de olabilir on da olabilir yüz de.
Birden çok konu hakkında neden diye sorduğunuzda sorduğumda cevap verme aşamasında sonucu merak ettiğinizde sonucu bulduğunuzda yazacağımız pekçok konu ortaya çıkıyor. Bu ortaya çıkan pekçok konu yazıya aktarılma aşamasında mecburen rötüşleniyor normalde yasal sınırlar içerisinde fikirler, felsefeler özgürce ifade edilmelidir gerek sözlü gerek yazılı.

Blog yazanında bilgi ve fikir sahibi, bilgi sahibi olması kanısındayım, ayrıca çok yönlü olmalı, araştırmaya, eleştiriye, hoşgörüye açık olmalıdır. Kültür etik psikoloji sosyoloji bilim ve felsefeden diğer dallardan anlamalıdır. Gazetecilik, insan kaynakları, yazarlık gibi konulara özellikle duyarlı olmalıdır. Bence yazmanın okumanın öğrenmenin paylaşmanın birer kültür olduğunu bilmelidir.
Blog yazarken öğrendiğim diğer blog yazan arkadaşların yazılarını okuyarak her konu hakkında fikir sahibi olmayı öğrenmek konu hakkında beyin fırtınası yapmak oldu.

Erdem Balcı sen neredesin derseniz? Değerlendirmeyi ben sizlere bırakıyorum nasıl derseniz. Siz beni nerede görmek isterseniz ben ordayım.

Erdem Balcı

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Satış Cümleleri

Köy Enstitüleri ve Kayseri Pazarören

Sıcak Bölgede Yazılar