Müşteri; Senin Müşterin Benim Müşterim
Başlangıç paranın
icadı başladı ve günümüze kadar geldi. Herşey paranın etrafında dönmeye
başladı. İnsanlar parayı elde etme yarışına girdiler ki bu yarış çok çetin bir
yarıştı ve günden güne zorlaştı. Piyasalar ve iktisat politikaları oluştu
siyaseti çevreledi bir sistem oluştu. Sistem tek ama işleyen dişli çarklar
sayıca çoktu ve işlemek zorundaydı.
O sistemin önemli
çarkları alıcı satıcı ürün hizmet ve müşteriydi en önemlisiydi. Müşteri kapmak
için çılgınca fikirler kampanyalar reklam, pazarlama, satış stratejileri
izleniyordu. Artık satıcılar firmalar hizmet verenler sistem çarklarını
keşfetmişlerdi ve herkes kendi müşterisini elde ediyordu kar ediyordu.
Müşteri; Senin
Müşterin Benim Müşterim herşeyden önce bahsettiğim sistem ve sistem çarklarının
iyi işlemesinin üründür. Rekabetin, saygının, önerinin, kalitenin ürünüdür.
Artık satıcılar firmalar hizmet verenler müşteri temelli para kazanma
stratejisini daha konjonktürel olarak önemsemektedir.
Müşteri; Senin
Müşterin Benim Müşterim Tespitleri
Müşteri genel olup
elde edilmesi özeldir
Müşteri önerilebilir
ve paylaşmalı olmalıdır
Müşteri ve müşteri
hizmetleri sözde değil özde olmalı samimiyetle titizlikle yürütülmelidir
Müşterin istekleri
önemlidir önemsenmeli fikir elde edilmedir
Müşteri kalitesi
yakalanmalı proje ve politikalar üretilmeli.
Erdem Balcı
Yorumlar
Yorum Gönder