Piyasa Dansına Var Mısın?
Önce ne tür bir piyasa oluşturacağız ona bakalım. Siyaset piyasası mı?
Güvenlik piyasası mı? Coğrafya piyasası mı? Ekonomi piyasası mı? Pazarlama,
Satış ve Reklam Piyasası mı? Yoksa yeni bir piyasa modeli yaratmak ve bu
modelde piyasa dansı mı? Bunun için piyasa adlandırmasını oturduğu ve
yerleştiği alanı iyi bilmek tanımak analiz etmek yorumlamak şart. İkinci olarak
kendimizi bilmek bilgi yetenek değişime ne kadar açığız onu bilmek ne şekilde
hangi piyasayı elde edip hangi ihtiyaçlarımızı giderecek bunu iyi teşhis etmek
bu doğrultuda plan projeleri yapmak ve gerçekleştirmek.
İlk paragraftaki yazdığımız iki durumu gerçekleştirdikten sonra
bulunulan piyasada sıçrama yaratmamız birbirinin yerine ikame etmemiz piyasa
dansı dediğim olgunun olması için olmazsa olmazdır.
BELLİ BAŞLI BAZI ALANLARDA PİYASA DANSI İÇİN GEREKLİ KRİTERLER
*Reklam, Pazarlama, Satış
1) Günümüzde bu alanlar gelecek piyasaları portföyleri için kıyasıya
mücadele etmektedir. Tabi bu mücadele şirketlerin kendi içinde olduğu kadar
dışında da çok büyük önem taşımaktadır. Rekabet müşteri kapma kar elde etme
kaliteli ve nitelikli insan kaynakları hizmet bu önemi daha da kamçılamaktadır.
2) Herhangi bir ürünü reklam yoluyla ilgili hedef kitleye tüketiciye
pazarlayarak satışta nereye giderseniz gidin kime sorarsanız sorun hangi eğitim
ve tekniği uygularsanız uygulayın şu kriterleri unutmamaya özen gösterin ve bu
kriterlere uyun: Güven, garanti, iade, değişim, söz konusu ürünü 100%yüz
bilmek. Ayrıca klasik usuller yerine daha insancıl objektif kalite nitelik
doğruluk dürüstlük müşteriden tüketiciden yana olma gibi usuller bence reklam
satış pazarlama da daha etkili olur. Piyasa dansını piyasa da rahatlıkla uzun
vadeli yapmış olursunuz.
3) Başka bir şekilde piyasa dansı geleneksel usuller ya terk edilecek
terk edilemiyorsa tecrübe ve bilgi beraber olacak ya da tamamen değiştirilecek
bilgi olacak özellikle bilgi. Çünkü bilgi kim ne derse desin geçmişte geleceğe
yol verdiği gibi şimdi de yani 2014 ve sonrası içinde gelece ışık tutmakta.
4) Para kazanırken deneme yanılma olur mu?
Ya bence bir işe girerken devlet neyse de onu ilgili birimler kendileri
ayarlar ama özel sektörde risk unsurunun olumlu anlamda altının hazırlanması
üstününde zarar edilmemesi için yani kar elde etmek için uzun vadeli
doldurulması gerekir diyorum.
5) Müşteri hizmetleri konusu, bu da ayrı bir sorun. Çevremde gördüğüm
kadarıyla duyduğum kadarıyla özellikle internetten araştırdığım kadarıyla
burada eksiklik var hata var sadece para kazanayım da ne şekilde kazanayım
hırsı var yanlış!! Böyle bir durum tamam satışınızı arttırabilir ama ya sonrası
yavaş yavaş kayıp. Hâlbuki müşteri hizmetleri ürün nitelik kalite müşteriyle
birebir ilgilenme olgusunu biraz iyileştirse eksiklik hata sıfıra iner çok daha
iyi olur.
6) Empati yapabilmek, her yerde her alanda karşımıza çıkar. İşte reklam
pazarlama ve satışta da bunu yapmak önemli. Objektif doğruluk dürüstlük sağlam
iş ağı firma satıcı özenle uygulamalıdır müşterinin veya hedef kitlenin
ihtiyacı satıcı tarafından kendini müşterinin yerine kendisini koyması ile olur
burada empatinin yanında diğer faktörleri de düşünmek gerekir kişinin ekonomik
durumu, psikolojisi, sosyolojik konumu gibi.
7) Reklam, Pazarlama, Satış piyasasında olanın aksine olmayan
yapılmayanı yapabilmek yapmak. Günümüzde sıradışı bilgi ile yaratıcılık teknik
sosyolojik psikolojik felsefik unsurlarla çok sayda piyasa da dans eden
görüyorum. Neden piyasa dansında bu siz olmayasınız? Veya neden sizin ülkeniz
şirketiniz olmasın? Neden Türkiye olmasın?
Erdem Balcı
Yorumlar
Yorum Gönder